Koh Lanta 5-1-15 tot 12-1-15

12 januari 2015 - Ko Lanta, Thailand

Als onze reis een 4 gangendiner zou zijn, dan hebben we nu net de eerste amuse soldaat gemaakt. Want vandaag verhuizen we naar ons tweede resort op Koh Lanta. En wat hebben we al genoten, heerlijk om in een bekende omgeving te beginnen, mensen en plekken weer te zien en nieuwe te vinden.

Diamonsd Sand Palace is ondanks de naam een prachtig en gezellig plekje met fantastisch ontbijt en goede massages (iedere dag voor mij).

De reis begon op Schiphol, waar we door Nicky om 9 uur ’s morgens werden afgezet voor onze vlucht om 12 uur naar Kuala Lumpur met de MH19....we waren de eersten die incheckten aan een verder nog lege balie.... Onze trektassen zouden doorgezonden worden naar Krabi, waar we na een wachttijd van krap 2 uur vanuit KL naar toe zouden vliegen.

Het vliegtuig naar KL zat helemaal vol, daar hadden we eigenlijk niet op gerekend, maar we hadden twee mooie plekjes naast elkaar en geen buren. Met behulp van een paar wiskeys on the rocks en later nog een halve Temasepan behoorlijk goed en lang geslapen. In KL met de aero-trein naar een ander deel van het vliegveld. Het ging razendsnel, zo snel dat onze tassen het niet hadden kunnen bijbenen, bleek bij aankomst in Krabi. Ze zouden hopelijk met de volgende vlucht meekomen en dan naar ons resortje gebracht worden. Gek hoor, ha je toch op een soort wereldreis, je hebt al weinig bij je (13 kg ieder) en dan heb je opeens helemaal geen kleren of anti muggenspul. Maar inderdaad om 21.30 verscheen een driver met de tassen, goede service. En reden tot blijheid.

De volgende dag huurden we een brommer en trokken erop uit zoals we hier eigenlijk iedere dag doen. Naar ‘ons’ baaitje dat er nog steeds redelijk ongerept bij ligt en waar de twee huttenbouwers weer begonnen zijn met bouwen (alleen hebben ze nu beiden een vrouw en een zelfs een kind). We blijven er maar een a twee uur, de zon straalt, we zoeken nu zelfs de schaduw op, zwemmen en lezen en gaan dan verder naar waar een lekkere lunch zou kunnen zijn. Liefst in een restaurantje voor Thai of vaste expatgasten. We hebben in Saladan (hoofdstadje) allebei een min 0,75 brilletje aangeschaft, iets wat mij in Nl nooit lukte. Het leven is hier erg overzichtelijk: we lezen, eten, drinken, kletsen, lachen, gaan met de brommer op pad, laten ons masseren en genieten. Gaan vroeg naar bed en staan redelijk vroeg op (voor ons doen dan).

Dit was het eerste reisverslag, het staat nu op de MacBook Air, moet nu proberen het in de reislogger te krijgen....

1. Len:
    12 januari 2015
    Klinkt heerlijk allemaal, en wat een geweldig gevoel moet dat zijn om nu nog maar van een amuse te genieten! Have nog heel veel fun en Take care!
  2. Gaby & Manfred:
    Dear Hanni & Jan,
    thanks a lot for sharing your travel adventures with us! Lovely pictures and... What a travel plan (the map)!
    We wish you a lot lot of interesting impressions and meeting nice people (like you are)!
    Take care!
  3. Elsbeth Herinckx:
    12 januari 2015
    Super! Wat een avontuur! Inderdaad goed om te beginnen op een bekende plek! Geniet er van en van elkaar!
  4. Janny van der Hoek:
    12 januari 2015
    Geweldig, veel plezier op jullie lange tocht met zoveel verschillende plekken! Liefs, Janny
  5. Corry vd p:
    12 januari 2015
    Wat een heerlijk relaxed begin van jullie lange reis, om een beetje jaloers op te worden, van harte gegund. Genietse! Wij sinds 3 dagen terug in Utrecht-ff wenne.
    Leuk geschreven Janny/Han - ja onderweg krijg je veel inspiratie.
    Samen met de mooie foto's een duidelijk beeld. liefs corry
  6. Annelies Konincks:
    12 januari 2015
    Leuk jongens, even iets uit een andere wereld, maar van wel bekenden! Oh, jullie bagage gelukkig weer terecht. Jullie e-readers hadden jullie natuurlijk bij je. (Janny, Jeanette Winterson, ik probeer het bij tweede lezing enigszins duidelijk te krijgen, is niet zo aan te bevelen) Ben ontzettend benieuwd naar het vervolg van jullie verhaal. Let goed op elkaar en jezelf; plezier!!! Liefs, Annelies
  7. Lya:
    Hoi hoi

Nou jullie genieten wel hè en dan zo lang nog voor de boeg,heerlijk.
    Geniet van het mooie weer want hier is het storm en regen.
    Veel liefs van je nichtje
  8. Annelies vd Burg:
    12 januari 2015
    wat ontzettend leuk om te lezen, foto's te zien en van "dichtbij" jullie reis te mogen volgen! geniet ervan. liefs en dikke zoen Annelies
  9. Marjolijn:
    12 januari 2015
    Wat een paradijs daar, zeg, fantastisch! Heerlijk voor jullie, wij genieten zo een beetje mee, liefs, Marjolijn
  10. Hetty Camue:
    13 januari 2015
    Wij zijn en blijven jaloers,
    liefs,
    Ton en Hetty
  11. Henny:
    13 januari 2015
    Hai hai, leuk om te lezen zeg, ik zie jullie helemaal voor me:rondtoerend op een brommertje, lekkere restaurantjes en strandjes opzoeken. Lekker om even bij te mijmeren in deze grijze saaie januari maand. En natuurlijk Van harte gefeliciteerd Janny! Liefs Henny
  12. Gerda:
    14 januari 2015
    Jullie ook veel plezier toegewenst. Heerlijk hè Thailand,dat lekker eten en de heerlijke massages. Groetjes
  13. Wilmie:
    17 januari 2015
    Het ziet er fantastisch uit. Han op de brommer en Janny als een zeemeermin uit de golven opduikend. Nog gefeliciteerd met je verjaardag, Janny. Ik ga op 9 februari naar Cuba, ook leuk.
    Liefs Wilmie