ko lanta 12-1-15 tot 20-1-15

18 januari 2015 - Ko Lanta, Thailand

zondag 18-1-15

Zit op ons  balkonnetje in New Ozone en kijk naar de zee. Daar varen 3 kleine vissersbootjes voortgepeddeld door hun visser. Thailand blijft een land van grote tegenstellingen tussen arm en rijk, om maar eens een dooddoener van stal te halen. Over het algemeen toch veel armoede, maar hier in ieder geval geen bedelaars. Wel mensen die afval nazoeken op nog bruikbare waar, een kapotte parasol, een weggegooide band. En zeer luxueuze verblijven zoals we in folders of langs de weg kunnen zien, maar, we mogen zelf ook niet klagen... De zon is aan t zakken, het is niet meer zo drukkend warm, we nemen een lekker borreltje, wodka ipv jenever. hier met heel veel ijs, dat we in zakken kunnen kopen en dat Han zo voor de laatste keer gaat halen. Proost op jullie!

Op ons strandje heeft Han een leuk en uiteindelijk mooi kunstobject gemaakt: van aleen op het schaduwplekje waar we vaak zitten, gevonden zooi heeft hij snoeren gemaakt met aanstekers, slippers, flesjes en drijvers, en aan de bomen gehangen. Zoals minder creatieve mensen dat wel met schelpen doen....vooral de flesjes maken een leuk tinkelend geluid. We voegen er foto's aan toe.

Nu een dagje hier en dan gaan we naar Sydney. Een lange reis, bedachten we, toen we Tosca in het Operahuis online wilden boeken op de dag van aankomst om 19.30 uur. Maar niet gedaan, omdat we ons herinnerden hoe totaal uitgeput we hier de eerste avond waren toen we wachtten op onze tassen. Maar goed, het echte werk gaat beginnen, zoals een vriend schreef.... De echte eerste gang.... En ik vind het best spannend. In Australie zijn er heel veel regels tav invoer van vooral eetbare spullen om hun biologie te beschermen, bv snoepjes zijn absoluut verboden. Verwacht dus een lange wachttijd voor de immigratie waar wij zullen staan snakkend naar een sigaretje. Volgend reisverhaal gaat daar vandaan komen.

1. Marjolijn:
    18 januari 2015
    Klinkt weer heerlijk, ziet er weer paradijselijk uit! Hele goed reis naar het bijzondere Austalië en ik hoop dat jullie Tosca toch nog gaan meemaken!
    Met ons alles goed, veel liefs, Marjolijn
  2. Dink:
    18 januari 2015
    hoi. Klinkt goed over Thailand. Goede reis naar Down Under. Ik vond ze daar erg relaxed....Genieten maar. lieve groet
    Dink
  3. Elsbeth Herinckx:
    19 januari 2015
    Hoi liefies! Heerlijk om jullie wel en wee te horen vanaf zo'n afstand. 'T ziet er allemaal super relaxed uit! Geniet van de volgende etappe en keep us posted! Hier vooral heel erg nat met veel wind! Dus heimwee hoeft niet! Beeeetje leedvermaak mag! Liefs, ook van Ludo!
  4. Ada stolp:
    19 januari 2015
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken. En die foto's. Wil je nog

meer foto's zien wordt er gevraagd. Een paar keer heb ik geprobeerd jullie te bereiken. je hebt maar een klein kadertje
    veel plezier en succes ada

jullie te bereiken.
  5. Inge Lagerwey:
    19 januari 2015
    Ziet er heerlijk uit, je hebt zelfs n foto van n mooi huis tempeltje gemaakt ! Zet je er nog eentje op met alle dingen die men heeft neergezet voor de voorouders en/of goden ? Het is overigens een hindoeistisch gebruik. Zo zie je maar weer dat alle religies door elkaar zijn te hutselen en niet alleen in dit overwegend boeddhistisch Thailand.
  6. Ada stolp:
    19 januari 2015
    ben benieuwd naar australie. Thailand , daar heb je in ieder
    geval genoten en ik ook op deze manier. Zit je de hele dag met
    je computer op schoot. Je reageerde zo snel. Jonge mensen zijn dat
    natuurlijk gewend. In de trein zit ook iedereen met zo'n ding.
    Angelus is nu voorzitter. In de zomer spelen we ook op donderdag.
  7. Janny:
    19 januari 2015
    Hier zijn de huisjes niet voor voorouder verering maar voor ghost pleasing....Hoewel we veel pc achtige apparaten bij ons hebben, zitten we niet steeds met 1 op schoot, al lijkt dat misschien wel zo en gaat er behoorlijk wat tijd aan op....leuk dat jullie ons volgen!
  8. Marijke en Rob:
    20 januari 2015
    Leuke foto's en leuk filmpje via de Whatsapp. Roept veel herinneringen op, van eigen brommerritjes en huisjes. Goede reis naar het volgende continent. Zijn heel benieuwd hoe het daar gaat.