Van noord naar zuid

5 maart 2015 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

taan nu op een 10 plus holiday camp op het Zuid eiland in de Golden Bay area.

Maar eerst even terug: op zaterdag 28 februari gingen we opnieuw op weg naar de spuitende geyser. Als t goed is zien julllie daar een video van. Het was een stralende dag, de meren die we er ook zagen en die door allerlei natuurlijke mineralen fantastische kleuren hadden, geel, groen, oranje, en ook stomende mudpools, waren prachtig. Wij waren al gewend aan de stoom die overal uit de grond kwam, maar de bezoekende Japanners kregen ook daar geen genoeg van. Daarna zijn we naar een free camp (zo'n camp kost 4 euro pp en heeft wel wc's maar alleen koude of geen douche, vaak heel mooi in de natuur) in Taupo gereden, idyllisch aan een rivier. De volgende dag, na een bezoek aan het leuke museum in Taupo, door naar Napier, waar nog een aantal gebouwen en huizen in art deco stijl te zien waren.

En nu zitten we al 3 dagen op het South Island, dat weer heel anders is dan het noord eiland. Veel meer bos, grotendeels aangepland lijkt het met naaldbomen, smalle wegen die zich door de bergen slingeren. Geweldige uitzichten, alle kleuren groen en soms geel er doorheen. Nadat we op een soort parkeercamping vlak bij de boot in Wellington hadden gestaan en daarna 2 nachten op free campingsites, waren we wel weer toe aan een meer 'luxe' plek, aan het strand nog wel....en met gekocht wifi voor 24 uur. Gisteren hebben we een wandeling naar het duinenstrand bij Wharariki Beach (het noordelijkste puntje van het Zuid eiland) en vandaar naar zee gemaakt. Hier zouden zeehonden puppies te zien zijn, en ja hoor, het was echt zo. Ze ravotten met elkaar, gleden door het water en klommen op de rotsen. Allemaal heel dichtbij, zonder ouders volgens ons......heel leuk om dit echt in het wild te zien.

Van wild gesproken, dat zien we hier alleen doodgereden op de weg liggen. Wel horen en zien we veel vogels en vogeltjes.

Over de Maori's komen we ook steeds meer te weten, maar dat schrijf ik later wel. Ga nu ff naar t strand, groetjes!