Op zoek naar zeebeesten

18 maart 2015 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

14 maart 2015

Holiday Park New Haven, vlakbij Owaka. Vandaag n fantastische dag gehad! De hele dag zon en veel dingen gedaan en gezien....vanmorgen vanaf onze camping een wandeling van 3 'kiee', zoals ze hier zeggen over het prachtige strand dat zonovergoten en verlaten was, een absoluut blauwe zee. We zouden zeeleeuwen gaan zien....de eerste die we zagen, leek wel een dooie, half onder het zand lag ie. Han erheen en snel weer terug toen hij bewoog...helemaal ongevaarlijk zijn ze niet, wel log ong. 500 kg, maar hoe snel ze zijn? Ik denk dat ik op tijd weg kan komen, vooral nu ik de e running training van Renate Wennemars, u aangeboden door de nl atletiek vereniging doe...heb dus ook al wat meer conditie (ben bij les 4...).en dat kon ik vandaag gebruiken. Maar goed op dit prachtige strand hebben we 6 zeeleeuwen gezien, 4 voor bagger op t strand, weinig fotogeniek, en...2 die vlak bij ons uit het water waggelden. dat was echt prachtig!

s' Middags zijn we ook nog naar de Cathedral caves gegaan, 25 minuten te voet naar beneden naar het strand (en die moesten natuurlijk ook weer naar boven gelopen worden....) en van daar nog 10 minuutjes. Bij eb, en dat was het, zijn ze te betreden. Vielen ons een beetje tegen, misschien teveel van voorgesteld, maar het weer was prachtig en de zee superblauw. We waren ook trots op onszelf, dat wij op onze leeftijd en met onze leefstijl dit nog allemaal kunnen zonder buiten adem te raken.

Inmiddels is het woensdag 18 maart. We zijn over de helft, al 30 dagen met ons campervannetje op pad! Omdat het NZ weer ons blijft verrassen, zon en ook opeens heel koud, wolken, regen....en vooral s nachts echt fris, hebben we eea gekocht: een electrisch kacheltje (voor 15 euro, de beste aankoop ooit!) En een even goedkope elektrieke deken voor het voeteneind.

We hebben een enorm leuke gallerie bezocht onderweg. Een filmpje ervan hebben we op de blog kunnen zetten. Terwijl onze video'geweigerd worden door de Reislogger. Komt later nog wel.... We hebben ook nog op een camping gestaan, waar je vlakbij pinguïns kon zien. Wij er op de fiets naar toe en met tientallen andere toeristen in de miezer regen wachten...hebben er welgeteld een gezien, op grote afstand, met een telelens of verrekijker zag je hem het best....denken dan maar aan alle beesten die we op de Galapagos gaan meemaken.

Zijn nu op een echte supercamping vlakbij lake Wanaka, er zijn zelfs spa baden en free wifi zoveel als je wilt, heerlijk! Vanmorgen een stuk langs het meer gefietst, terugweg viel tegen, de weg naar de camping, die we zo lekker afgesjeest waren, was terug bijna niet te doen. Toch op leeftijd, of moet je hier ook voor trainen?

Overigens heeft Han hier minder last van hoofdpijn.

We denken erover om nu weer langzaam richting noorder eirland te gaan, daar is het weer, ondanks cycloon Pam, toch wat stabieler en we hebben er nog lang niet alles gezien.

1. Marjolijn:
    18 maart 2015
    Wat een heerlijk reisverhaal weer! Wat maken jullie veel bijzonder dingen mee, alleen al dat hotel van 2 eeuwen terug, en die enorme zeeleeuwen, moedig van Han! Ook leuk om te lezen hoe sportief jullie eigenlijk zijn :-). De eenzame pinguïn vond ik erg ontroerend. Fijn dat de hoofdpijn van Han minder is. Nog heel veel genieten in dat prachtige land! Liefs, Marjolijn
  2. Inge Lagerwey:
    21 maart 2015
    Avontuurlijk en wat n geweldig videootje van de gallerie